mandag den 27. oktober 2014

Er African fabrics kun for Afrikanerne?


Er African fabrics kun for Afrikanerne?

Hvis du spørger mig, så er svaret helt klart NEJ.

Jeg er af den overbevisning, at alle kan gå klædt i præcis det de har lyst til.

Men der er åbenbart en del meninger om dette emne.

Det fandt jeg ud af den anden dag, da jeg tilfældigvis faldt over en artikel via Facebook.
Du kan læse den her.

Heldigvis synes langt de fleste, at det faktisk er en ære, og at det viser respekt til den Afrikanske kultur, at andre har lyst til, at gå med det de forbinder som en stor del af deres kultur.

Men der er desværre også nogen, der kun synes det burde være for det Afrikanske folk.

Så vidt jeg ved, så stammer African fabrics oprindeligt fra Holland, hvor det blev fremstillet til det Indonesiske tekstilmarked, men endte med at blive meget mere populært i Vestafrika 
og de valgte derfor, at fokuserer mere på netop dette marked.
Herefter ændrede printet sig så til at symboliserer Afrikansk kultur og livsstil som vi kender det idag.
Og navnet African fabrics opstod.

Med den modekultur vi har idag, har mange heldigvis set og fået inspiration fra netop African fabrics, og jeg er sikker på, at vi kommer til at se det meget mere i modebilledet fremover.
Læs et af mine tidligere indlæg om African style i H&M.

Er det i bund og grund ikke fantastisk, at vi kan lære af hinanden, inspirerer hinanden og mixe det hele til en global mangfoldig verden?

Hvordan ser du på det?
Tager du inspiration fra andre verdensdele med ind i dit klædeskab?
Ville du gå i tøj lavet i African fabrics?
Og så du for eksempel gerne at der var mere tøj til rådighed i African fabrics?

Jeg vil glæde mig til at hører jeres meninger :)

Peace, love and harmony.
Miss Bull

Ingen kommentarer:

Send en kommentar